Ενημερωτικό δελτίο

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο

Επισκεψιμότητα

  • Total Visitors: 1072620
  • Unique Visitors: 29839

"Το Τέρας και εγώ" του Σταμάτη Μαλέλη για 3η χρονιά στο Θέατρο Πρόβα-Πρεμιέρα Τετάρτη 7 Νοεμρίου στις 20.00μμ

Κάθε Τετάρτη στις 20.00μμ

"Η Αναζήτηση" του Παναγιώτη Μέντη- Πρεμιέρα Δευτέρα 15 Οκτωβρίου στις 8μμ

"Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά- Πρεμιέρα Σάββατο 27 Οκτωβρίου στις 9μμ
Παρασκευή, Σάββατο στις 9μμ και Κυριακή 8μμ

Κριτική του Ηλία Μαλανδρή για το "Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους"

Κριτική του Ηλία Μαλανδρή για το "Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους"

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον Ηλία Μαλανδρή για την κριτική της παράστασης!

"Το δωμάτιο με τους Μανδαρίνους, ξανα-άνοιξε και περιμένει τις κρατήσεις σας. Δεν είναι τυχαίο που το τολμηρό έργο του Ρομπέρ Τομά, είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του Θεάτρου Πρόβα, που αριθμεί 35 χρόνια συνεχούς δράσης, υπό την καθοδήγηση του Σωτήρη Τσόγκα. Ο Τομά, ίσως, ο σημαντικότερος συγγραφέας αστυνομικών έργων, με αναρρίθμητες επιτυχίες, ακόμα και στη χώρα μας υπήρξε σωσίβιο για δεκάδες θέατρα κατά καιρούς. Ωστόσο ο δωμάτιο με τους Μανδαρίνους, μόνο κατ επίφαση, μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει μπουλβάρ, μια και κρατάει μεν τη δομή του είδους, εισαγάγοντας όμως έναν άλλο τρόπο γραφής, που φτάνει την ανατομία όχι στον χαρακτήρα αλλά στην αυστηρή κριτική των κοινωνικών δομών. Στο έργο αυτό ο Τομά κλείνει το μάτι του στον Σω και τον Ουάιλντ, με λόγο ταχύ, σπινθηροβόλο και ελκυστικό. Η μετάφραση ανήκει σε έναν άνθρωπο μέσα από τα σπλάχνα του θεάτρου, που ξέρει πολύ καλά την ατάκα και την δύναμή της. Είναι φυσικό που η απόδοσή της Πόπης Κόντου αποκαλύπτει ένα χαριτωμένο γάντι που σε κόβει κομματάκια στην διαδρομή. Το Θέατρο Πρόβα, δεν θα μπορούσε ποτέ, μια και από το ξεκίνημά του φανέρωσε τις διαθέσεις του, για ποιοτικό και "προχωρημένο" για τα δεδομένα της εποχής του θέατρο, να επιλέξει πιο χαρακτηριστικό των προθέσεών του έργο από αυτό. Σήμερα είναι η τρίτη φορά που ανεβαίνει κι όμως δεν κουράστηκε καθόλου. Με το ίδιο ακριβώς πάθος στην ερμηνεία, με τους φρενήρεις ρυθμούς του, με τις συνεχείς του ανατροπές, το έργο και η παράσταση σου επιβάλλεται από την πρώτη στιγμή. Οι θεατές επιτέλους δισκεδάζουν, δίχως να τους προσβάλλει αυτό που βλέπουν και χωρίς να τους αφήνει διανοητικά αδιάφορους, γιατί μέσα στις 2 ώρες που κρατάει η παράσταση, θα παρελάσουν από το δωμάτιο του μικρού Παρισινού ξενοδοχείου, όλες οι γνώριμες μορφές της διαμορφούμενης σύγχρονης ηθικής, που τόσα χρόνια τις κάλυπτε ένα πέπλο συντηρητισμού και υποκρισίας. Εδώ θα πρέπει να σταθούμε σε ένα πρόσωπο. Την ψυχή του θεάτρου Πρόβα, την Μαίρη Ραζή. Σίγουρα η Μαίρη Ραζή πραγματοποιεί έναν υποκριτικό άθλο, ενσαρκωνοντας τέσσερις διαφορετικούς, εντελώς αντίθετους ρόλους. Πολλοί στο παρελθόν επάινεσαν την δυνατότητα της τόσο γρήγορης μετάβασής της από τον ένα χαρακτήρα στον άλλο, την ικανότητα να εμβαθύνει σε κάθε έναν από αυτούς ενώ ταυτόχρονα, δεν χάνει ούτε στιγμή τους ρυθμούς της κωμωδίας που την δίδαξε η θητεία της δίπλα σε τεράστιους κωμικούς, πριν ακολουθήσει με τον Τσόγκα την πορεία της που στεγάζεται τόσα χρόνια στην Ερμού αρχικά και τώρα στην Ηπείρου. Η Ραζή σε αυτό το έργο πετάει. Είναι υπέροχο να παρακολουθείς έναν ηθοποιό στην καλύτερη στιγμή του, πλήρη κάτοχο τεχνικών μεθόδων, να απολαμβάνει αυτό που παίζει, να χαίρεται την κάθε στιγμή του ρόλου και να τον τελειοποιεί ταυτόχρονα, μέσα από τον πιο υψηλό καλλιτεχνικό αρχέγονο οργασμό. Είναι η στιγμή που λέγανε οι παλιοί δεν παίζει το ρόλο, είναι. Γι αυτό μίλησα πριν για άθλο, γιατί η Ραζή ΕΙΝΑΙ και οι τέσσερις ρόλοι που παίζει. Δίπλα της στέκεται ισάξια ένας θίασος επιπέδου, με κορυφαίο τον Τσόγκα, που παίζει με τις κωμικές του νότες, έναν εύθυμο ξενοδόχο, με όλα τα προβλήματα που του προκάλεσε η εγκατάλειψή του από την σκληρή σύζυγό του και από την ανελέητη και σκληρότερη εφορία, που δεν τον αφήνει να την κλέβει πια... Είναι απόλαυση και γνήσια σπαρταριστός. Η ικανότατη Χρύσα Παπαδοπούλου στο ρόλο της ελκυστικής καμαριέρας, είναι ο απαραίτητος πειρασμός που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη ζωή του ξενοδόχου, που έχει ορκιστεί εγκράτεια. Ο Αντώνης Πάλης επιβάλλεται με το κύρος του, ακόμα και στις πιο ροζ εκδοχές του ρόλου του, ενώ ο Σάκης Σιούτης είναι αρκούντως διαθέσιμος για "τρελίτσες". Όμως το έργο είναι έργο θεατρίνας. Αυτή είναι που θα γοητεύσει και θα σοκάρει και θα σαγηνεύσει και θα σκανδαλίσει, ακόμα και τους μανδαρίνους."

Σχετικές Εικόνες

"Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα "Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα "Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα "Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα "Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα "Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα "Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα

Επισυναπτόμενα Αρχεία